Logga in
  • Hem
  • Boka starttid
  • Köp
  • Golfbanor
  • Bjud in
  • Kundtjänst
  • Vad är SmartGolfa?
  • Nyheter
Logga in

Vad är SmartGolfa?

Det är enkelt att använda

    1. Läs "Viktigt att veta" nedan om de begränsningar som gäller för att kunna vara billiga.

    2. Sedan köper du det antal Smartgolfa-greenfees du vill ha.

    3. En SmartGolfa-greenfee är en digital greenfee som sätts in på ett användarkonto som skapas när du registrerar dig vid ett köp.

    4. Varje gång du bokar en starttid på någon av våra samarbetsbanor via vårt bokningsflöde dras det en greenfee från ditt greenfee saldo.

SmartGolfa är det enklaste, billigaste och smartaste sättet att spela golf.

  • I vår app eller på www.smartgolfa.se kan du boka starttider på ca 60 golfbanor, köpa greenfees samt få gratis greenfees genom att värva kompisar! Ladda hem appen "SmartGolfa" i App Store eller på Google Play och ha hela golfsäsongen i fickan. För att kunna registrera dig och köpa greenfees hos SmartGolfa måste du ha ett golf-ID. För att du dessutom skall kunna använda dina greenfees måste du ha ett aktivt golf-ID, detta får du genom att vara medlem i en golfklubb för den aktuella säsongen. Ibland har vi kampanjer där vi förmedlar medlemskap i golfklubb. Dessa och andra kampanjer kommunicerar vi genom vårt nyhetsbrev.

Läs mer

Viktigt att veta!

  • En SmartGolfa-greenfee är billig och för att den skall kunna vara det följer vissa begränsningar.

    • En starttid kan tidigast bokas 2 dagar i förväg samt kan ej avbokas inom samma dygn som rundan.

    • Banorna kan dessutom ha olika villkor när det gäller vilka starttider som gäller.

    • På de flesta av våra banor gäller före kl. 14.00 på vardagar samt efter kl. 14.00 på helger (läs mer under respektive bana vad som gäller).

    • Något som väger upp detta är att många av våra banor släpper alla sina begränsningar vid bokning samma dag som spel.

    • Denna tjänst innefattar inga fysiska greenfees utan dessa registreras digitalt på det konto som skapas hos SmartGolfa vid köp.

    • På våra samarbetsbanor är det inte tillåtet att på golf.se boka upp en runda tidigare än två dagar innan rundan, för att sedan avboka den tiden och boka på den på nytt i vår egen bokning. Då delar vi ut en varning och vid upprepade kan klubben stänga av vederbörande.

Läs mer

Kan jag få tillbaka min greenfee om min runda inte blev som tänkt?

  • Det finns tre tillfällen som din greenfee returneras.

    • Om du blir sjuk och måste få läkarvård

    • Om banan plötsligt har stängt p.g.a. olika orsaker

    • Om ett systemfel uppstår som på något sätt stör den ordinarie funktionen

Bokning av bollränna

  • Bokning med bollränna finns alltid tillgänglig i vår bokning. Reglerna för bollränna varierar från bana till bana och det är ditt eget ansvar att ta reda på om din bokning blir giltig väl på banan. Det finns ingen kontroll i vår bokning kring bollrännor och det ska heller inte finnas en kontroll eftersom banornas regler kring bollränna varierar.

    Exempel

    på för- och eftersäsong kan banan plötsligt införa bollränna och dra in sina bokningstider. Som en generell regel är en bollrännebokning endast giltig om du har för avsikt att spela utanför banans normala öppettider och därigenom utanför banans erbjudna bokningstider. Vilka dessa är måste du själv ta reda på. Vissa banor har bokningsbara tider med början från 06:00 ända till 20:00.

    Finns inte tiden du vill spela på, beror detta på reglerna kring när du som SmartGolfare får spela på banan. Det kan också bero på att banan har dragit in sina tider p.g.a. tävling. Du kan då inte boka bollränna och tro att din bokning blir giltig.

Läs mer

Support

  • Vi erbjuder support via vårt supportsystem som plockar in era meddelanden från e-post, appen, hemsidan och från Facebook. Om du skickar mail eller kontaktar oss via Facebook, glöm inte att även skriva ditt Golf ID, så att du får svar på ditt ärende fortare. Vi har öppet när någon av oss sitter vid en dator. Mestadels under kontorstid men även på kvällar, helger och helgdagar för akuta ärenden. Vi försöker att vara tillgängliga så mycket vi kan helt enkelt. Vi har därför ingen telefonsupport alls. All kommunikation med oss sker i kundens ände via epost eller Facebook. Vi ser dock helst att ärenden inkommer via våra formulär i appen eller på hemsidan. Då fylls ditt Golf-ID i per automatik om du är inloggad.

Läs mer
Copyright © 2021 SmartGolfa Sverige AB
Köpvillkor |
Integritetspolicy |
Kontakta oss |
Org.nr. 556792-2991