Aktuella ärenden

OBS! Kundtjänsts svar på inskickade ärenden kommer via E-post och kan hamna i din skräpinkorg. Har du inte sett ett svar efter flera dagar, leta igenom din skräppost och markera meddelanden från oss som viktiga, för att inte missa framtida meddelanden.

Frågor och svar

Om sjukdom sker innan 23:59 dagen före rundan är det bara att avboka hela rundan.

Grundregeln för våra checkar är att på dagen för spel får man inte längre avboka sin runda. Dyker man inte upp på sin tid är checken förverkad och banan tar denna som en no show-avgift. Enda gången vi kan vara behjälpliga med att lösa en situation är när bokaren eller någon av medspelarna (som även är SmartGolfare) blir sjuk och kan visa upp ett läkarintyg. Då bjuder vi på en check eller checkar. Banan får fortfarande sin no show-avgift i alla lägen. Dvs, en förkylning eller annan lättare sjukdom där läkare ej är inblandad kvalificerar sig tyvärr inte för att vi bjuder på en check. Inte heller en positiv covid-test kvalificerar sig.

Känner du att din situation inte passar in i vår beskrivning här, hör av dig till kundtjänst, så hittar vi en lösning!